شارژ کپسول آتش نشانی

هر آنچه باید درباره‌ی شارژ کپسول آتش نشانی بدانیم

اغلب افراد کپسول‌های آتش نشانی را همواره ثابت در نظر می‌گیرند. آن‌ها فکر می‌کنند این کپسول‌ها همیشه آماده، در دسترس و در انتظار وقوع آتش سوزی هستند. اما واقعیت این است که کپسول‌های آتش نشانی اگر به درستی نگهداری نشوند، ممکن است گاهی آماده استفاده نباشند. در موارد بسیاری افراد قصد دارند برای اولین بار جهت خاموش کردن آتش سوزی اولیه از یک کپسول آتش نشانی قابل حمل استفاده کنند. غافل از این که شارژ کپسول آتش نشانی این کپسول انجام نشده است، حتی اگر قبلا نیز مورد استفاده قرار نگرفته باشد.

لازم است همه افراد اهمیت شارژ مجدد کپسول آتش نشانی را درک کنند. این فرآیند جنبه مهمی از خدمات و نگهداری کپسول‌های آتش نشانی است و نباید نادیده گرفته شود.

شارژ کپسول آتش نشانی

چرا کپسول‌های آتش نشانی نیاز به شارژ مجدد دارند؟

یک کپسول آتش نشانی کم شارژ، تاریخ مصرف گذشته یا کم فشار می‌تواند جان و مال شما را به خطر بیندازد. شرکت­های حفاظت در برابر آتش سوزی دارای ابزار ودانش لازم هستند و می‌توانند شما را در باره وضعیت کپسول و زمان شارژ مجدد مطلع سازند. این شرکت‌ها باید در خصوص شارژ انواع کپسول تخصص داشته باشند.

چه زمانی کپسول‌های آتش نشانی به شارژ مجدد نیاز دارند؟

کپسول­های آتش نشانی باید هر بار پس از استفاده شارژ شوند تا اطمینان حاصل شود که به مقدار کافی فشار و مایع در آن ذخیره شده و کاملا آماده برای استفاده بعدی است. در ادامه مواردی که به موجب آن‌ شارژ کپسول آتش نشانی ضروری است آمده است:

بلافاصله پس از هر بار استفاده

کپسول‌های آتش نشانی باید هر بار پس از استفاده فورا شارژ شوند. حتی اگر عامل خاموش کننده کاملا خالی نشده باشد، کپسول نیاز به سرویس دارد تا بتوان از کاربردی بودن آن برای استفاده بعدی مطمئن شد. تخلیه حداقلی معمولاً منجر به نشتی و در نهایت از دست دادن کل فشار مورد نیاز برای عملکرد صحیح می‌شود.

به صورت دوره‌ای در طول عمر کپسول

کپسول‌های آتش نشانی باید به صورت دوره‌ای در طول عمر خود شارژ شوند. طبق دستورالعمل‌های خدمات سازنده و استانداردNFPA ، کپسول­های آتش نشانی قابل حمل نیاز به بررسی داخلی دوره­ای و شارژ مجدد دارند حتی اگر استفاده نشده باشند. برای متداول‌ترین کپسول‌های آتش نشانی خشک، این بررسی داخلی و شارژ مجدد در شش و دوازده سال از تاریخ ساخت ذکر شده در خاموش کننده مورد نیاز است.

شارژ کپسول اتش نشانی

علائم آسیب ظاهری، خوردگی یا انسداد نازل

کپسول‌های آتش نشانی به دلیل خراب شدن یا سایر عوامل محیطی که ممکن است منجر به کاهش فشار آن‌ها شود، باید بازرسی و در صورت نیاز شارژ شوند.

نحوه بررسی گیج کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول اتش نشانی

افراد مسئول باید حداقل یک بار در ماه یک بازرسی سریع از کپسول آتش نشانی انجام دهند و یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در این بازرسی باید بررسی شود گیج فشار است. گیج به شما می‌گوید که آیا واحد دارای شارژ کم یا شارژ بیش از حد است. اگر گیج فشار در موقعیت “شارژ مجدد” است یا در “محدوده تحت فشار بیش از حد” خوانده می‌شود، بهترین کار این است که آن را برای سرویس به یک تکنسین آتش نشانی نشان دهید.

فرآیند شارژ مجدد کپسول آتش نشانی چگونه است؟

(عکس شماره ۴)

مواردی که در زیر آمده است راهنمای شارژ مجدد کپسول آتش نشانی نیست، بلکه یک نمای کلی برای درک کلی از فرآیند است.

  • خاموش کننده کاملاً کم فشار می‌‌شود و عامل خاموش کننده از سیلندر خارج می‌‌شود.
  • شیر تخلیه از سیلندر خارج می‌شود.
  • لوله سیفون از دریچه خارج می‌شود و میل سوپاپ و فنر برداشته می‌شود.
  • تکنسین سوپاپ را تمیز می‌کند، حلقه اورینگ گردن شیر را تعویض می‌کند و به صورت بصری دستگاه را از لحاظ داخلی و خارجی برای علائم آسیب بررسی می‌کند.
  • پس از تمیز کردن، شیر با یک میل سوپاپ جدید برای اطمینان از نشستن مناسب و جلوگیری از افت فشار در آینده، دوباره مونتاژ می‌شود.
  • ماده خاموش کننده (آب، دی اکسید کربن، مواد شیمیایی خشک و غیره) بر حسب وزن به مقدار مناسب برای اندازه واحد و همانطور که در دستورالعمل شارژ مجدد برای آن واحد مشخص شده است، پر می‌شود.
  • همانطور که در دستورالعمل شارژ مجدد ذکر شده است، دستگاه با گاز فشار دهنده مناسب مجدداً تحت فشار قرار می‌گیرد.
  • تکنسین یک تست نشتی را برای بررسی نشانه‌های نشتی کامل می‌کند و نازل یا شیلنگ تخلیه را دوباره نصب می‌کند.
  • خاموش کننده مجدداً وزن می‌شود تا وزن کل در محدوده تحمل مجاز نشان داده شده توسط سازنده تایید شود.
  • یک مهر و موم جدید بر روی پین ایمنی نصب می‌شود. همچنین یک برچسب شارژ مجدد به واحد وصل می‌شود که هر برچسب وزن کل واحد و هویت تکنسینی که کار را کامل کرده است نشان می‌دهد.

در پایان

با خدمات شارژ کپسول آتش نشانی تهران کپسول همیشه آماده باشید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کمک به محافظت از کسب‌وکارتان در برابر آتش‌سوزی در مرحله اولیه، همکاری با یک شرکت با تجربه حفاظت در برابر آتش سوزی، برای انجام مراحل تعمیر و نگهداری کامل مانند شارژ مجدد کپسول آتش‌نشانی است.

گرچه یک بازرسی بصری ممکن است مشکلی را در یک کپسول آتش نشانی نشان دهد، متخصصان پیشگیری از حریق فقط باید بازرسی‌ها و روش‌های تعمیر و نگهداری کامل را انجام دهند. چه بلافاصله پس از هر بار استفاده، چه به صورت دوره‌ای در طول عمر کپسول و چه زمانی که کاهش فشار رخ می‌دهد، تکنسین‌های آموزش دیده تهران کپسول در دسترس هستند تا کپسول‌های آتش‌نشانی شما را شارژ کنند.

کپسول آتش نشانی پودر و گاز ۳ کیلویی دریا

پیمایش به بالا