کپسول آتش نشانی

نحوه نگهداری کپسول آتش نشانی

در صورت بروز آتش سوزی، داشتن یک کپسول آتش نشانی در نزدیکی خود امری ضروری است. اگر آماده باشیم می‌توانیم از گسترش یک آتش سوزی کوچک جلوگیری کنیم. قرار دادن کپسول‌های آتش نشانی در مکان‌هایی با دسترسی آسان در همه طبقات خانه و در فضاهای مشترک، مانند آشپزخانه، اتاق رختشویی و گاراژ، همچنین دانستن نحوه استفاده از آن‌ها و زمان شارژ مجدد، اولین گام برای محافظت از خانه و خانواده شما است.

کپسول آتش نشانی

استفاده از کپسولهای آتش نشانی

استفاده از کپسولهای آتش نشانی می­تواند ترسناک باشد. اگر آتش کوچک و مهار شده است، از کپسول اتش نشانی برای خاموش کردن آتش استفاده کنید و مخفف P.A.S.S را به خاطر بسپارید. اگر خروجی شما شروع به مسدود شدن کرد، مهم است که فوراً از خانه خود خارج شوید.

پین را بکشید.

نازل را به سمت پایین در پایه آتش نشانه بگیرید.

ماشه را فشار دهید.

از این طرف به طرف دیگر تکان دهید.

نحوه کار با کپسول آتش نشانی

هر چند وقت یکبار باید کپسول‌های آتش نشانی بازرسی شوند؟

کپسول‌های آتش نشانی باید به طور مرتب بازرسی شوند تا از کارکرد آن‌ها در مواقع اضطراری آتش سوزی اطمینان حاصل شود. توصیه می شود هر هفته یک بازرسی بصری از کپسول‌های آتش نشانی، برای بررسی گیج فشار انجام دهید. برای این کار کپسولهای آتش نشانی را از پایه نصب خارج کنید. اگر نشانگر زرد رنگ روی گیج در ناحیه سبز باشد، خاموش کننده به درستی تحت فشار قرار گرفته و آماده استفاده است. اگر گیج به ناحیه قرمز اشاره می‌کند، به این معنی است که فشار کافی وجود ندارد و کپسول آتش نشانی شما باید تعویض شود. یک بازرسی حرفه­ای توسط یک فروشنده معتبر تجهیزات آتش نشانی باید به صورت سالانه انجام شود، تا اطمینان حاصل گردد که کپسول آتش نشانی در مواقع اضطراری به درستی کار می‌کند.

مانومتر کپسول آتش نشانی

هنگام بازرسی کپسول‌های آتش نشانی، حتماً به دنبال نشانه‌هایی از آسیب یا استفاده نادرست باشید.

  • مطمئن شوید که می‌توانید تمام متن و اطلاعات ایمنی روی برچسب را بخوانید.
  • سطح آن را از نظر هرگونه زنگ زدگی یا خوردگی بررسی کنید.
  • اگر خاموش کننده خیس یا کثیف است، آن را تمیز یا خشک کنید تا از خوردگی جلوگیری شود.
  • همه کپسول‌های آتش نشانی، دارای نشانگر ایمنی هستند. بنابراین بررسی کنید که نازل سالم و عاری از هرگونه مشکل است.
  • اکثر کپسول­های آتش نشانی باید هر ۵ تا ۶ سال یکبار دوباره پر یا تعمیر شوند، بنابراین همیشه تاریخ ساخت را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که منقضی نشده باشند.

نحوه شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول­های آتش نشانی باید پس از هر بار استفاده دوباره شارژ شوند (حتی اگر خالی نباشند)، تا اطمینان حاصل شود که فشار و مایع سرکوب کننده کافی برای خاموش کردن آتش سوزی دیگری وجود دارد. همچنین باید در صورت آسیب دیدگی یا به طور دوره­ای در طول عمر خود شارژ شوند. کپسول‌های آتش نشانی شما، فقط باید توسط یک فروشنده معتبر تجهیزات آتش نشانی یا شرکت حفاظت در برابر حریق شارژ شوند. یک بار در سال، یک فروشنده معتبر تجهیزات آتش نشانی، مطابق با دفترچه راهنمای خدمات مشخص شده بر روی برچسب کپسول آتش نشانی، باید کپسول آتش نشانی را سرویس کند.

در پایان

برای اطلاع از نحوه شارژ مجدد و سرویس کپسول‌های آتش نشانی خود با همکاران ما در تهران کپسول تماس بگیرید تا از نحوه عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل نمایید.

پیمایش به بالا